توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

آموزش وصل سیستم به تلویزیون

من این مطلب را به این خاطر نوشتم که خودم همیشه با اتصال کامپیوتر به انواع تلویزیون مشکل داشتم زیرا تلویزیون ما فقط کابل S-Video را پشتیبانی میکند و وقتی یکی از دوستان از من می خواست که در زمینه اتصال کامپیوترش به تلویزیون که از نوع HDTV می باشد راهنماییش کنم نمی توانستم پاسخش را بدهم به همین خاطر تقریبا چند روزی در این زمینه تحقیق کردم و متوجه شدم پنچ روش مختلف برای اتصال کامپیوتر و لپ تاب ( Laptop ) به تلویزیون با توجه به نوع تلویزیون وجود دارد :
۱- استفاده از کابل S-Video
۲- استفاده از کابل VGA
۳- استفاده از کابل DVI
4- استفاده از مبدل (Scan Converter )
5- استفاده از روش HDMI

۱- استفاده از کابل S-Video : یکی از روش های معمول برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون استفاده از کابل S-Video می باشد زیرا این کابل بسیار ارزان می باشد و بسیاری از تلویزیون ها پورت S-Video را پشتیبانی می کند و حتی برخی از شرکت های سازنده کارت گرافیک این کابل را به طور رایگان در کنار کارت گرافیک خود قرار می دهند . البته S-Video ها در دو نوع 4 پین و 7 پین می باشند. دوستانی که علاقه مند هستند اطلاعات بیشتری در مورد S-Video بدانند می توانند به این لینک مراجعه کنند .

استفاده از کابل S-Video برای اتصال کامپیوتر و لپ تاب  به تلویزیون

۲- استفاده از کابل VGA : اگر تلویزیون شما از نوع HDTV می باشد بهتر است از این روش استفاده کنید زیرا کابل VGA از لحاظ کیفیت بسیار بهتر از S-Video می باشد و همچنین قیمت این کابل هم زیاد نمی باشد . در ضمن این نوع اتصال توسط تلویزیون های معمولی پشتیبانی نمی شود و غالبل مخصوص HDTV ها می باشد .

استفاده از کابل VGA برای اتصال کامپیوتر و لپ تاب  به تلویزیون

۳- استفاده از کابل DVI : کابل DVI که مخفف کلمه Digital Visual Interface می باشد یکی از بهترین روش ها برای اتصال تلویزیون ها از نوع HDTV به کامپیوتر می باشد . این روش دارای کیفیتی به مراتب بهتر از روش های قبلی می باشد ولی در این نوع اتصال مشکلاتی وجود دارد : برخی از کامپیوتر ها اصلا این نوع کابل را پشتیبانی نمی کنند ، حتما این نوع اتصال باید توسط HDTV پشتیبانی شود که برخی از تلویزیون ها از نوع HDTV این نوع اتصال را پشتیبانی نمی کنند ، همچنین قیمت این کابل چندین برابر کابل های VGA و S-Video می باشد و در حدود 35 الی 40 هزار تومان می باشد . در مورد dvi دوستان می توانند به دو سایت زیر مراجعه کنند که اطلاعات فنی بسیار جالبی درمورد این موضوع ارائه کرده اند : all about dvi و wikipedia - digital visual interface

استفاده از کابل DVI برای اتصال کامپیوتر و لپ تاب  به تلویزیون

4- استفاده از مبدل (Scan Converter ) : مبدل هایی وجود دارد که این قابلیت را دارا می باشد که اتصال VGA را تبدیل به S-Video می کند .نکته جالب این می باشد که شرکت smarthome جدیدا مبدلی ساخته است که به صورت Wireless تلویزیون را به کامپیوتر متصل می کند . همچنین مبدل هایی وجود دارد که جروجی کابل VGA کارت گرافیک را به کامپوننت ( Component ) تبدیل می کنند . حال مبدل VGA به کامپوننت چه حسنی دارد ؟؟ خیلی از تلویزیون ها که از نوع HDTV نمی باشند امکان اتصال مستقیم با استفاده از کابل VGA در آنها وجود ندارد و این گونه تلویزیون ها فقط دارای ورودی ها S-Video و کامپوننت ( Component ) می باشند و خیلی ها تصور می کنند در این گونه تلویزیون ها فقط از طریق S-Video امکان اتصال کامپیوتر به تلویزیون وجود دارد در حالیکه به راحتی با استفاده از مبدل VGA به کامپوننت می توان از کیفیت بالاتری بهره برد زیرا کیفیت کامپوننت به مراتب بالاتر از S-Video می باشد . در تصویر زیر به راحتی می توانید پائین بودن کیفیت S-Video در مقایسه با کامپوننت را مشاهده کنید .

پس توصیه من این است اگر تلویزیونی دارید که فقط ورودیهای S-Video و کامپوننت ( Component ) را پشتیبانی می کند از مبدل VGA به کامپوننت استفاده کنید . (در شکل زیر می توانید تصویر یک مبدل VGA به کامپوننت ( Component ) را مشاهده کنید .

5- استفاده از روش HDMI : در مورد این نوع روش تا آنجایی که من اطلاع دارم بهترین روش برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون می باشد زیرا از لحاظ کیفیت دارای بهترین کیفیت می باشد و این نوع اتصال صدا و تصویر را با هم انتقال می دهد که البته کامپیوتر های معمولی این نوع اتصال را به هیچ عنوان پشتیبانی نمی کنند و این نوع اتصال مخصوص کامپیوتر ها و پخش کننده هایی می باشد که برای اتصال به تلویزیون طراحی شده اند ." دوست عزیز آقا بردیا در قسمت نظرات به این نکته اشاره کرده اند که این نوع اتصال ( HDMI ) توسط کارتهای گرافیکی جدید مثل کارت های گرافیکی nvidia سری 8 پشتیبانی می شود و دارای خروجی HDMI می باشند و صدا به همراه تصویر توسط یک کابل نازک شبیه usb انتقال پیدا می کنند " که تصویری از کابل HDMI را می توانید در زیر مشاهده کنید :

استفاده از روش HDMI برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون


در کل چهار روش اول بیشترین استفاده را برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون دارا می باشند و دوستان می توانند با توجه به امکانات تلویزیون و کامپیوتر خود یکی از چهار روش را انتخاب کنند و امیدوارم این توضیحات برای دوستان مفید باشد . در ضمن اگر دوستان روشهای بهتر دیگری را می شناسند لطفا در قسمت نظرات مطرح کنند .

منبع ام پی کامپیوتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد