توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

کادر فروش خود را به ابزار مناسب تجهیز کنید

حتی اگر فروشندگانتان ، در کار خود بهترین باشند باز به حمایت شما نیاز دارند، این شما هستید که باید اطلاعات محصول، فروشهای ویژه و مطالب لازم را تهیه کنید تا فروشندگان بتوانند آنرا به دیگران بدهند.
 
بعنوان صاحب کسب و کار شما بهترین شخص برای تهیه مطالب کاتالوگ ها و اطلاعات محصولات خود هستید. در واقع شما بهترین فروشنده سازمان یا شرکت هستید، زیرا کسب و کار خود را بهتر از هر شخص دیگری می شناسید و بیشترین انگیزه را برای موفقیت دارید. پس دست بکار شده و به کادر فروش خود، آموزشهای لازم را بدهید.
 
آسانترین راه آن است که مکالمات تلفنی خود را با مشتریان ضبط نموده، بهترین های آنها را انتخاب کرده و به فروشندگان بدهید تا آنرا بارها گوش کنند. جزوه ای تهیه نموده و سوالات رایج مشتریان و اعتراضات معمول را در آن نوشته و پاسخ های مناسب را برای آنها تهیه کنید. فروشندگان شما لازم نیست در پاسخگویی به اعتراضات از خود ابتکار نشان دهند، بلکه باید از قبل با پاسخ های مناسب تجهیز شوند.
 
سپس شما به مکالمات آنان در هنگام فروش گوش فرا دهید و توصیه های لازم را به آنان بکنید. اگر با شور و شوق حرف نمی زنند یا اگر زیاد توضیح می دهند این موضوعات را با آنان در میان بگذارید.
 
فروشندگان همچنین به مطالب چاپ شده ای نیاز دارند که در هنگام فروش بتوانند براحتی به آنها مراجعه نمایند. این مطالب می تواند شامل قیمت محصولات، مشخصات دقیق آنها، مقایسه محصولات با همدیگر و همچنین پاسخ به اعتراضات معمول باشد.
 
همچنین فروشندگان باید برگه های آماده حاوی اطلاعات مناسب برای ارسال از طریق فکس داشته باشند. اگر از ایمیل در بازاریابی و فروش استفاده می کنید همچین شما باید متن لازم را تهیه نموده و از فروشندگان بخواهید آنرا ارسال نمایند.
 
در ساده ترین حالت باید جهار مطلب آماده در اختیار فروشندگان خود قرار دهید.
 
1-مشخصات یک صفحه ای محصول برای ارسال از طریق فکس یا ایمیل
البته ممکن است شما برشورهای تمام رنگی و زیبا داشته باشید و یا اطلاعات لازم در وب سایت تان موجود باشد ولی هنوز بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق فکس یا ایمیل دریافت کنند، بنابراین اطلاعات لازم را تهیه نموده و برروی یک طرف کاغذ چاپ کنید تا برای ارسال از طریق فکس آماده باشد. همچنین نسخه PDF آنرا تهیه نموده در اختیار فروشندگان قرار دهید تا آنرا ارسال نمایند.
 
2-چارت مقایسه محصولات
اگر شما محصولات متفاوتی دارید که بعضی از آنها مشخصات مشترکی دارند، مثلاً چندین نوع دستگاه چاپ لیزری می فروشید، جدولی تهیه کرده و محصولات را با هم مقایسه کنید، قیمت هر کدام را نیز در جدول ذکر کنید اینکار را با نرم افزار اکسل انجام دهید و در صورت نیاز از آن پرینت بگیرید، نسخه PDF آنرا نیز تهیه کنید تا برای ارسال بصورت ایمیل مناسب باشد.
 
3-سوالات متداول مشتریان و پاسخ به آنها
این اطلاعات مخصوصاً برای فروشندگان جدید می تواند بسیار کارساز باشد تا بتوانند به اعتراضات و سوالات بخوبی پاسخ دهند.
 
4-صفحه توصیه مشتریان
با مشتریان راضی و خوشحال تماس گرفته و از آنان بخواهید که نظر خود را در مورد محصولتان در چند خط نوشته و برایتان ارسال نمایند، سپس این نظرات را در کاغذی چاپ کنید و همچنین نسخه pdf آنرا تهیه نمایید. تا در صورت لزوم برای افرادی که در خرید خود مصمم نیستند ارسال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد