توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

پنجاه روش جذب مشتری برگرفته از کتاب پاول.ر.تیم

الف:جذب مشتری 

۱-با رفتاری قدرشناسانه و حاکی از سپاسگزاری آغاز کنید
۲-تلاش کنید افراد نالایق را برای کارتان آموزش ندهید
۳-ارزیابی واقع گرایانه و سازمان یافته ای را انجام دهید
۴-قضاوت نکنید ، همه را بهترین فرض کنید
۵-به آینه نگاهی بیندازید (خوشتیپ کنید!)
۶-ظاهر محیط خود را ارزیابی کنید
۷-نقش یک پژوهشگر را بازی کنید (سایر حرفه ها و خدمات را نیز بررسی کنید) 

ب:فروش رقابتی
 
۸-موفقیتهای خود را به آگاهی عموم برسانید
۹-شهروندی نمونه باشید
۱۰-در جریان نظرها و درخواستهای تازه تجاری قرار بگیرید
۱۱- از تکنولوژیهای نوین ارتباطی بهره مند گردید
۱۲-تلاش خود را برای شناختن مشتریهای دست اول به کار گیرید
۱۳-در حرفه خود فقط به ارائه کارت ویزیت اکنفا نکنید
۱۴-در تبلیغات خالق تصاویر و تصورها باشید
۱۵-واحدهای خدماتی خود و یا محصولاتتان را در نمایشگاه و یا ویترین مغازه ای به نمایش بگذارید
۱۶-نمایشگاه های کوچک و بزرگ تجاری را مورد ارزیابی قرار دهید
۱۷-به نشر کتاب مبادرت ورزید
۱۸- به مشتریان بالقوه خود آموزش دهید
۱۹- نام حرفه خود را در کتاب اول بیاورید
۲۰-با مشاغل دیگر ادغام شویدتا زمینه فعالیت شما گسترش یابد
۲۱-کارکنان خود را خوب تربیت کنید
۲۲-سو شهرت خود را بهبود بخشید
۲۳- نشان دهید که برای شما رضایت مشتری اهمیت دارد
۲۴- اهدای پاداش برای جذب مشتری 

ج: دعوت و ایجاد انگیزه
 
۲۵- به مشتری دائمی خود دفترچه تخفیف بدهید(مثل پیتزا ۲۲۲)
۲۶- روش خانه به خانه را بیازمائید (مثل بیمه ایران)
۲۷-با نامه مشتری خود را پیدا کنید
۲۸-فهرستی از مشتریان احتمالی ترتیب دهید 

د: حفظ مشتریان تازه وارد
 
۲۹- انتظارات مشتریان را برآورده کنید
۳۰-محصولات خود را با بسته بندی عالی عرضه کنید
۳۱-اطلاع رسانی قوی داشته باشید
۳۲-سرعت کار خود را افزایش دهید (مانند Fast Foodها)
۳۳-قیمت خود را عادلانه تر کنید
۳۴- اشانتیون بدهید (مانند عطر فروشیها)
۳۵-تسهیلات و خدمات پس از فروش بدهید(مانند Nokia)
۳۶- نقاط برخورد شرکت و محصولاتش را با مشتری بشناسید و انرا بهبود بخشید
۳۷-نیازهای مشتری را پیش بینی کنید
۳۸- تلاش کنید مشتریان احساس کنند در خانه خودشان هستند
۳۹-امکان سلب مسئولیت را از فروشندگان را بررسی کنید (قیمت را مقطوع کنید)
۴۰- تمام پیشنهادات و انتقادها را پذیرا باشید
۴۱-از دفتر کارتان برای مشتریان خود محیطی دوستانه بسازید
۴۲-عفت کلام داشته باشید
۴۳- از کاربردهای تکنیکی تلفنی بهره مند شوید 

ه: ایجاد شبکه ارتباطی 

۴۴- از مشتریان قدیمی خود کمک بگیرید
۴۵- کاری کنید مشتریانتان برای شما تبلیغ کنند 

و: بازگرداندن مشتریان از دست رفته
 
۴۶-به سخن مشتریانی که نتوانسته اید جلبشان کنیید گوش دهید
۴۷- از دست دادن مشتریان پر فیس و افده را شکست تلقی نکنید
۴۸- پوزش بخواهید
۴۹- برای مشتری توضیح دهید که برایش چه کار کرده اید
۵۰- این پرسش شگفت انگیز را که << برایتان چه خدمتی میتوانم انجام دهم تا در حل مشکل به شما کمک کرده باشم >> را از مشتری بپرسی

5 روش مطمئن برای معامله در زمانهای دشوار

در حال حاضر در بازرگانی جوی مبهم و نامعلوم حاکم است و در اکثر تجارتها برای خارج شدن ازتنگناها، راههای اشتباهی پیش گرفته می شود. معمولا معاملات را از سر می گیرند و منتظر پیشرفت اقتصادی می مانند. در چنین اقتصادی، بازاریابی مجدد مساوی خود کشی است. بهترین کار افزایش معاملات بدون افزایش حجم سرمایه است. این کار سرمایه شما را محافظت می کند و تجارت شما را در مقابل تهدیدهای رقیبان و سرمایه داران مقاوم می سازد؛رقیبانی که از لغزشهای شما برای سبقت گرفتن و ربودن مشتریانتان استفاده می کنند.

در اینجا پنج روش مطمئن برای معامله در زمانهای دشوار ارائه شده است

 

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

 

 

1-با مشتریان قدیمی خود معامله کنید: 

 

به آسانی می توان از مشتریان قدیمی استفاده کرد گاهی با فرستادن یک پیغام یک تماس تلفنی یا صرف ناهار به اتفاق مشتری قدیمی، می توان دوباره رابطه تجاری بر قرار کرد. 

اگر می خواهید از طریق emil یا mail با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، می توانید یک پیشنهاد همکاری مجدد، تخفیف یا جایزه را همراه با درخواست معامله خود ارسال نمایید. 

 

2-نمونه رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید: 

 

این روشی است که اغلب نادیده گرفته می شود، در حالیکه در تجارت جواب می دهد. 

 

3-روی تبلیغات تمرکز کنید:

 

عده ای فکر می کنند قرارگیری نام تجاری جلوی دید عموم یک روش معتبر تبلیغاتی است. بهتر است بجای آن، مطمئن شوید تبلیغاتتان در بهترین مکان قرار گرفته تا خوانندگان آگهی، بتوانند با شما تماس بگیرند. 

یکی از همکارانم ابتدا ده مشتری داشت که حاضر به همکاری نبودند. او توانست با استفاده از این روش با سی وپنج مشتری قرار دادهایی امضا کند که میلیونها دلار ارزش دارند.

 

4-بگذارید مشتریان در گرفتاریها به شما کمک کنند: 

 

تجارت مانند خیابان دو طرفه است. مشتریانی که در گذشته به آنها کمک کرده اید، خوشحال می شوند محبت شما را جبران کنند. اغلب، تنها کاری که باید انجام دهید، کمک خواستن است. برای تبلیغات خود و ارائه میزان فروش می توانید تصدیق نامه و یا آمار کار تهیه نمایید. راه دیگری که مشتریان می توانند به شما کمک کنند ارائه رضایت نامه است. اگر مشتری با نفوذی دارید که از همکاری با شما رضایت دارد، از او درخواست کنید نامه ای بنویسد و معامله با شما را به دیگران توصیه نماید. می توانید هزینه چاپ و پست چنین نامه ای را خودتان بپردازید و در صورت لزوم در نوشتن نامه هم کمک کنید. 

 

5-به روابط درست با مشتریان توجه کنید:

 

اگر فکر می کنید شما تنها کسی هستید که در حال حاضر نگران همه چیز است، اشتباه می کنید. اتفاقات اخیر باعث بی اعتمادی همه شده است. برای پیشرفت در بازار، معاملات خود را با اعتبار و اعتماد ویژه ای پیش ببرید و در مورد بدهکاریها و طلبکاری های خود منصفانه برخورد نمایید.برای جلب رضایت مشتری، هر کاری می توانید انجام دهید. حتی اگر لازم بود، او را به رقیب خود معرفی کنید تا اگر فکر می کند شما بهترین گزینه برای انجام معامله نیستید، بتواند شرایط رقیب را با شرایط شما مقایسه کند. روابط درست و صادقانه در کوتاه مدت تاثیری ندارد اما شهرت در درستکاری و صداقت می تواند گنجینه ای گرانبها برای آینده کاری شماباشد.