توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

ویژگیهای‌ یک‌ مدیر موفق‌

1 - توانایی‌ درک‌ اهمیت‌ رویدادها بدون‌ اینکه‌ تحت‌ تاثیر آرا و عقاید اطرافیان‌ خود قرار بگیرد و یا گرفتار پیش‌داوریهای‌ شخصی‌ شود;

2 - توانایی‌ تصمیم‌سازی‌ و عمل‌ بی‌آنکه‌ به‌ دلیل‌ مخاطرات‌ جانبی‌ از مسیر و هدف‌ اصلی‌ منحرف‌ شود;

3 - مسئولیت‌پذیری‌ یا آمادگی‌ برای‌ رویارویی‌ و مبارزه‌ با مشکلات. این‌ امر با تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ ارتباط‌ بسیار نزدیک‌ دارد، زیرا کسی‌ که‌ مسئولیت‌ می‌پذیرد باید از توان‌ لازم‌ برای‌ تصمیم‌گیری‌ برخوردار باشد تا بتواند تصمیمی‌ بگیرد که‌ برای‌ منافع‌ سازمان‌ باشد. افزون‌ بر اینکه‌ مدیر باید در برابر پیامدهای‌ تصمیمهای‌ خود مسئولیت‌ بپذیرد;

4 - قدرت‌ سازماندهی. چنانچه‌ مدیر از ابزار کارآمد در جای‌ مناسب‌ خود استفاده‌ کند. بسیاری‌ از مشکلات‌ سازمانی، خود به‌ خود حل‌ خواهدشد;

5 - انسان‌شناسی‌ یا توان‌ شناخت‌ افرادی‌ که‌ با او کار می‌کنند. در پرتو این‌ شناخت‌ است‌ که‌ رفتار مدیر در برابر کارکنان‌ شکل‌ می‌گیرد;

6 - انگیزه‌ با اشتیاق‌ و تمایل‌ به‌ انجام‌ کار یا کارهایی‌ که‌ به‌ او سپرده‌ شده‌ است. چنین‌ مدیری‌ می‌تواند انگیزه‌ لازم‌ را در کارکنان‌ خود ایجاد کند;

7 - قدرت‌ کارکردن‌ به‌ مدتهای‌ طولانی‌ بدون‌ احساس‌ خستگی. درحقیقت‌ باتوجه‌ به‌ آنچه‌ درمورد انگیزه‌ عنوان‌ می‌شود بیشتر کارکنان‌ به‌ رفتار مدیر، رفتار خودشان‌ را تغییر می‌دهند و از مدیر در نحوه‌ کارکردن‌ الگوبرداری‌ می‌کنند;

8 - اعتماد به‌نفس، یعنی‌ قبول‌ اینکه‌ صاحب‌ قدرت‌ است‌ و می‌تواند با تکیه‌ بر آن‌ مشکلات‌ خود و سازمانش‌ را حل‌ کند به‌عبارتی‌ دیگر خودرا به‌درستی‌ می‌شناسد به‌ تواناییهای‌ خود آگاهی‌ دارد و به‌ همین‌ دلیل‌ می‌داند و می‌تواند در برخورد با شرایط‌ متعدد به‌درستی‌ تصمیم‌ بگیرد و در برابر این‌ تصمیم‌ هراسی‌ نداشته‌ باشد;

9 - بلوغ‌ عاطفی‌ یا توان‌ کنترل‌ عواطف‌ و احساسات‌ خود در هر زمانی‌ که‌ ضرورت‌ داشته‌ باشد. مدیری‌ را دارای‌ بلوغ‌ عاطفی‌ می‌دانیم‌ که‌ دقیقاً‌ پس‌ از تجزیه‌وتحلیل‌ شرایط، احساسات‌ خود را آشکار سازد;

10 - داشتن‌ سعه‌صدر لازم‌ برای‌ برخورداری‌ از دیدگاه‌ همکاران، بویژه‌ زیردستان. درواقع‌ یکی‌ از صفات‌ پسندیده‌ مدیر آن‌ است‌ که‌ با افراد صاحب‌نظر درباره‌ مسایلی‌ که‌ ضرورت‌ دارد مشورت‌ کند و باتوجه‌ به‌ دیدگاههای‌ معقول‌ آنان‌ تصمیم‌ بگیرد;

11 - قوت‌ تصمیم‌گیری‌ و قاطعیت‌ حساب‌ شده‌ در کار. قاطعیت‌ به‌ معنای‌ این‌ است‌ که‌ هرگاه‌ برای‌ مدیر روشن‌ شد انجام‌ یک‌ کار به‌ نفع‌ سازمان‌ است‌ در انجام‌ دادن‌ آن‌ تردیدی‌ به‌ خود راه‌ ندهد;

12 - قضاوت‌ عادلانه‌ درباره‌ زیردستان. مدیر باید پیش‌ قضاوت‌ درباره‌ هریک‌ از کارکنان‌ با شرایط‌ موجود را درنظر بگیرد;

13 - پیشگامی‌ یا برخورداری‌ از قدرت‌ مدیریت. شخصیتی‌ باشد که‌ در انجام‌ امور پیشقدم‌ شود و با طرح‌ و ارائه‌ ارزشهای‌ جدید، رهبری‌ زیردستان‌ را برای‌ انجام‌ کار برعهده‌ بگیرد;

14 - قدرت‌ هماهنگ‌سازی‌ و توان‌ ایجاد موازنه‌ و همسویی‌ میان‌ فعالیتهای‌ اعضای‌ مختلف‌ سازمان‌ را داشته‌ باشد. بر این‌ اساس‌ نخست‌ باید اطمینان‌ یابد که‌ زیردستان‌ به‌ سازمان‌ و کار خویش‌ وفادارند تا بتواند در هماهنگ‌ کردن‌ آنان‌ موفق‌ باشد;

15 - برخورداری‌ از ویژگی‌ خلاقیت‌ و کارآفرینی. در ابتدای‌ هر کار و فعالیتی، نوآوری‌ لازمه‌ فعالیت‌ است.

‌و نهایتاً‌ اینکه‌ چون‌ مدیران‌ وقت‌ و انرژی‌ خود را صرف‌ انجام‌ کارهایی‌ می‌کنند که‌ کارکنان‌ آنان‌ نیز می‌توانند آن‌ وظایف‌ را انجام‌ دهند. درنتیجه‌ این‌ کار، هزینه‌ انجام‌ کار افزایش‌ و به‌ تبع‌ آن‌ بهره‌وری‌ کاهش‌ می‌یابد لذا تنها راه‌حل‌ این‌گونه‌ مشکلات‌ تفویض‌ اختیار است.

اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت

همانطور که می دانید نمایشگاه الکامپ ( الکترونیک و کامپیوتر ) که یکی از بزرگترین و مهمترین نمایشگاههای ایران است در روزهای دوم تا پنجم آذر برگزار شد. سعی کردم از تمام این چهار روز بخوبی استفاده کنم و در غرفه مان حضور پیدا کنم تا تحقیقاتی در زمینه مشتریان ، رفتار آنها ، چگونگی جلب توجه آنها و ... انجام دهم. با بسیاری از مدیران شرکتها و سازمانها آشنا شدم ، شرکتهایی که درآمدهای قابل توجهی دارند. یکی از مواردی که خیلی توجهم را جلب کرد ، کارتهای ویزیتی بود که افراد مختلف به من می دادند.

کارت ویزیت یکی از مهمترین و ساده ترین ابزار بازاریابی به شمار می رود. توسط آن شما خود و کسب و کارتان را در کمترین زمان به دیگران معرفی می کنید. بنابرین برای طراحی آن باید وقت کافی اختصاص دهید. چند نقطه ضعف  را که در اغلب کارتهای ویزیت مشاهده کردم ، با شما درمیان می گذارم تا از آنها بپرهیزید.

 

1- عدم توضیح زمینه کاری
 کارتهایی را دریافت کردم که بر روی آنها فقط نام شرکت ، نام شخص و سمت شخص نوشته شده بود. و نام شرکت زمینه کاری را مشخص نمی کند. فرض کنید نام شرکتی "فرافناوران روز" باشد. آیا می توانید حدس بزنید این شرکت چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟ بنابرین بر روی کارت ویزیت به وضوح زمینه کاری را ذکر کنید.

 

2- استفاده از عکسهای نامناسب
 کارت ویزیتی دریافت کردم که بیشتر شبیه به کارت ویزیت میوه فروشی ها بود! البته زمینه کاری شرکت واردات سخت افزار کامپیوتر بود، ولی طراح خلاق کارت ویزیت برای نمایش تفاوت آنها با دیگران از عکس چند میوه استفاده کرده بود که یکی از آنها رنگی متفاوت داشت. کارت ویزیت مکان مناسبی برای نمایش خلاقیتهای طراح نیست و صرفا جهت معرفی و بازاریابی کسب و کار بکار می رود.


3- عدم استفاده از جملات توضیحی
بیایید شرکتهای جهان را به دو دسته تقسیم کنیم. شرکتهای بسیار معروف و شرکتهای معمولی. شرکتهای بسیار معروف نیازی به توضیح کسب و کار خود ندارد و اگر بر روی کارت خود بنویسند مایکروسافت ، همه می دانند که چه کاری انجام می دهد. شرکتهای معمولی، شرکتهایی هستند که غالب افراد آنها را نمی شناسند. چنین شرکتهایی باید کارشان را در یک یا دو جمله توضیح دهند. کارتی دریافت کردم که بر روی آن نوشته شده: شرکت ... انجام پروژه های اتوماسیون. آیا با این عبارت دقیقا متوجه می شوید این شرکت چه کمکی به شما می کند؟ بجای آن می توان نوشت:" با نصب دستگاههای هوشمند در کارخانجات ، نیاز به کارگران کمتری خواهید داشت". این جمله سرنخی ارائه می کند که نشان می دهد همکاری با این شرکت ، شاید نیاز به نیروی انسانی را کمتر سازد. بنابرین انگیزه بیشتری برای تماس و گرفتن اطلاعات بیشتر می دهد.


4-استفاده از فونتهای بسیار ریز
در طراحی کارت ویزیت از فونتهای بسیار کوچک استفاده نکنید. مدیر سالخورده ای کارتی را به من داد و بلافاصله توضیح داد که آدرس سایتشان را با حروف بزرگتر یادداشت کنم زیرا ناخوانا بود! در نوشتن آدرس سایت از فونتهای کوچک و همچنین از سایه و افکتهای فتوشاپ استفاده شده بود. شاید یک گرافیست ترجیح دهد کارتی با فضای خالی و نوشته های ریز طراحی کند، ولی یک بازاریاب به فروش می اندیشد و نه فقط به زیبایی کارت.