توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

توسعه یدک

عرضه کننده قطعات و لوازم یدکی کلیه ماشینهای ایرانی و خارجی

بررسی نوکیا N85

نوکیا N85 جدیدترین گوشی سری N است که ویژگی های پیشرفته بسیاری به همراه دارد . این گوشی به قابلیت های ارتباطی ، ویژگی های چند رسانه ای ، صفحه نمایش بزگ OLED و طراحی کشویی مجهز است.


http://upload.iranblog.com/1/1228475448.jpg


مزایا :• صفحه نمایش 2.6 اینچ OLED با وضوح QVGA و 16 میلیون رنگ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، دو فلش LED و نور کمکی AF
• پوشش لنز دوربین
• سیستم عامل سیمبین 9.3 با منوی 3.2 سری 60
• پردازشگر ARM 11 369 MHZ
• پشتیبانی نسل سوم با HSDPA
• پشتیبانی از چهار باند GSM
• Wi-Fi با تکنولوژی uPnP
• GPS داخلی با A-GPS و سه ماه راهنمایی صوتی رایگان
• فرستنده FM
• طراحی کشویی دوطرفه با کلیدهای اختصاصی بازی / صدا
• محل کارت حافظه microSD با پشتیبانی micro SDHC
• کارت حافظه 8GB در بسته بندی گوشی
• شتاب سنج داخلی برای چرخش اتوماتیک منو
• سوکت صوتی 3.5 میلی متری
• خروجی تلویزیون
• رادیو FM استریو با RDS
• فیلمبرداری در وضوح VGA در 30 fps
• USB و بلوتوث 2.0
• بازی رایگان N-Gage
• سوئیچ قفل کلید



بقیه در ادامه مطلب.

معایب :

• ویرایشگر مستندات Office ندارد
• خوانایی نامطلوب صفحه نمایش زیر نور خورشید
• کارایی دوربین رضایت بخش نیست
• کلید حرکتی بخوب عمل نمی کند
• زوم یک عکس به طول می انجامد

طراحی :

بسته بندی N85 نوکیا ساده و مناسب است. در جعبه گوشی یک کارت حافظه 8GB microSD و یک هندس فری دوتکه قرار دارد که کلیدهای روی کنترل از راه دور آن به اندازه کافی بزرگ هستند و بخوبی واکنش می دهند . کابل داده ، خروجی تلویزیون و شارژر DC نیز در جعبه گوشی مشاهده می شود. در جعبه نوکیا N85 همچنین یک DVD وجود دارد که نرم افزار مورد نیاز برای انتقال به کامپیوتر در آن فراهم شده است .


ابعاد گوشی ۱۰٣ x ۵۰ x ۱۶ میلی متر و وزن آن 128 گرم است . این گوشی دارای طراحی کشویی دو طرفه است که با توجه به این ویژگی اندازه آن مناسب است . N85 از نظر وزن مانند نوکیا N95 8GB است .


بلندگو در قسمت بالای قاب جلو در کنار آرم N85 و حسگر نور محیط قرار داد . دوربین مکالمه تصویری نیز در این قسمت از گوشی مشاهده می شود . صفحه نمایش 2.6 اینچ OLED بخش عمده ای از قاب جلوی گوشی را در بر می گیرد و از بارزترین ویژگی های N85 می باشد . کلید حرکتی زیر صفحه نمایش وجود دارد که هفت کلید در اطراف آن مشاهده می شود . کلیدها شامل دو Softkey ، کلیدهای سمبین و C می باشند که بصورت نمادهای نور زمینه در چهار گوشه یک سطح تخت وجود دارند . کلیدهای C و منو بخوبی واکنش نمی دهند .


کلید حرکتی در N85 کوچکتر از N81 است که طراحی مناسب تری نیز دارد . کلیدهای Call و End و کلید چند رسانه ای نیز در اطراف کلید حرکتی قرار دارند . دکمه های سبز و قرمز بسیار باریک هستند و فشار دادن آنها تا حدودی مشکل است با اینحال بهتر از کلیدهای تخت در لبه های مدل N81 می باشند . کلید حرکتی بطور مطلوب عمل نمی کند .


محل کارت حافظه microSD در طرف چپ نوکیا N85 است و دارای یک پوشش پلاستیکی می باشد تا مانع ورود گرد و غبار به آن می شود . محل بند گوشی در بالای گوشه چپ N85 قرار دارد .


پورت microUSB ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری و کلید روشن / خاموش در بالای گوشی مشاهده می شود. این سبک طراحی بجز مواردی که بطور همزمان به کابل شارژر و هدست نیاز دارید به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ یک از این سوکت ها دارای پوشش محافظ نیستند که در صورت پر شدن از گرد و غبار مشکلاتی ایجاد می کنند . در قسمت پایین گوشی هیچ سوکت یا کلیدی برای کنترل وجود ندارد .


بلندگوهای استریو در دو لبه بالا و پایین طرف راست گوشی قرار دارند و کلید ولوم ، سوئیچ قفل کلید و کلید اختصاصی دوربین نیز در این طرف گوشی در نظر گرفته شده است . استفاده از تمام این کلیدها آسان است .


لنز دوربین 5 مگاپیکسل باکانون اتوماتیک در قاب پشت گوشی مشاهده می شود که دارای یک پوشش کشویی است . دو فلش LED نزدیک به لنز وجود ندارد .


با فشار دادن قفل در پایین قاب پشت ، درب باتری باز می شود . باتری گوشی از نوع BL-5K Li-Ion است که توان آن 1200 mAh می باشد . باتری در مکالمه مداوم تا 6 ساعت و 50 دقیقه و در حالت Stand by حداکثر 360 ساعت دوام می آورد . با کم شدن شارژ باتری گوشی بطور اتوماتیک وارد حالت Stand by می شود .


ساختار کلی N85 نوکیا بسیار مقاوم است . اثر انگشت روی گوشی باقی می ماند . در دست گرفتن گوشی و کار کردن با آن در مقایسه با مدل های N81 و N96 بهتر است .


صفحه نمایش :

نوکیا N85 داری یک صفحه نمایش مناسب است . این گوشی به یک صفحه نمایش 2.6 اینچ OLED با وضوح QVGA مجهز است که کنتراست شگفت آوری دارد و با صفحه نمایش های TFT قابل مقایسه نیست . حتی گوشی Apple iphone نیز رنگ مشکی روی صفحه نمایش را به خوبی N85 نشان نمی دهد . میزان روشنایی صفحه نمایش در حد مطلوب است و به این دلیل خوانایی آن زیر نور خورشید رضایت بخش نیست . از طرفی دیگر روشنایی صفحه نمایش موجب می شود رنگ ها شفاف تر بنظر برسند .


صفحه کلید :

با باز کردن درب کشویی گوشی ، صفحه کلید کاراکتری N85 مشخص می شود . استفاده از صفحه کلید چندان راحت نیست با اینحال نیاز کاربران را بر طرف می کند . تجربه تایپ کردن با این گوشی از مدل N96 بهتر است و حاشیه های ظریف بین ردیف ها در مقایسه با N96 طراحی مناسب تری دارند . کلیدهای پلاستیکی صفحه کلید بخوبی واکنش می دهند و بین کلیدهای یک ردیف هیچ مرزی وجود ندارد ، اگر چه اندازه بزرگ کلیدها مشکلی در این رابطه ایجاد نمی کند .


با باز کردن درب کشویی گوشی در جهت دیگر ، کلیدهای اختصاصی موسیقی ، گالری و بازی مشخص می شوند . در واقع این چهار کلید در حالت پخش موسیقی و گالری مورد استفاده قرار می گیرند . در حالت گالری از دو کلید ابتدا و انتها برای زوم و از دو کلید میانی برای SlideShow استفاده می شود . از دوکلید میانی همچنین برای بازی استفاده می شود . افرادی که انگشتان بزرگتری دارند ممکن است در کار با آنها دچار مشکل شوند .


در N96 فاصله این کلیدها با درب کشویی بیشتر است در حالی که در N85 کنترل ها در یک چارچوب فشرده شده اند و فاصله کمی با قسمت بالای درب کشویی دارند . نور زمینه نوکیا N85 نسبتا قوی و در تاریکی به کاربر کمک می کند .


ساختار منو :

نوکیا N85 دارای سیستم عامل سیمبین 9.3 با سومین نسخه منوی سری 60 است . Featare Pack2 در این گوشی بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که موجب ارتقاء کارایی و ظاهر منو می شود . طرح منو بسیار آشنا است . آیکن های وضعیت در بالای صفحه نمایش و برچسب های Softkey در پایین صفحه نمایش قرار دارند . نوکیا N85 از Stand by فعال با دو طرح انتخابی پشتیبانی می کند . صفحه نمایش Stand by فعال روش آسانی برای ایجاد میانبر به تمامی نرم افزار های مورد نیاز در صفحه اصلی (Home Screen ) است .


کاربر می تواند به منظور دسترسی سریعتر میانبرهایی را برای وب سایت های دلخواه خود تعیین کند . صفحه نمایش را می توان در نوارهای عمودی یا افقی مرتب کرد و سپس با استفاده از کلید حرکتی در آنها مرور نمود. در صورت غیر فعال کردن حالت Stand by فعال ، برای هر یک از جهت های کلیدهای حرکتی نیز می توان  یک میانبر تعیین نمود. در هر صورت می توان میانبرهای تعیین شده برای دو Softkey را مطابق با نیاز خود تغییر داد . نوکیا N85 با استفاده از شتاب سنج داخلی بطور اتوماتیک منو را می چرخاند . بعلاوه با باز کردن درب کشوی و نشان دادن کلیدهای موسیقی/ گالری ، منو بطور اتوماتیک افقی می شود .


نوکیا N85 همچنین دارای یک Task manager جدید و پیشرفته است که با FP جدید همراه می باشد. نرم افزار Task manager اکنون در بالای هر منوی pop-up ظاهر می شود . میانبر بکار گرفته شده در نسخه های قبلی سیستم عامل با فشار دادن و نگه داشتن کلید منو نیز کار می کند . Featare pack2 منوی سری 60 جلوه های ویژه زیبایی به همراه دارد . سیستم عامل سیمبین در این گوشی ظاهر مناسبی در اختیار کاربر قرار می دهد . منوی چند رسانه ای از دیگر ویژگی هی مهم گوشی های سری N است که از طریق کلید اختصاصی مربوطه اجرا می شود و دسترسی سریع به ویژگی های چند رسانه ای گوشی را با میانبرهایی که بر اساس تم تفکیک شده اند ، فراهم می کند .


با انتخاب نوار مربوطه این میانبرها بصورت لیست کشویی ظاهر می شوند. امکان مرتب کردن مجدد میانبرها نیز وجود دارد . این گوشی از یک پردازشگر ARM 11 369 MHZ استفاده می کند که شتاب سنج گرافیکی اختصاصی ندارد . سرعت منو رضایت بخش است و سریعا به فرمان های کاربر در منوها پاسخ می دهد . گالری تاحدودی متفاوت است و زوم روی عکس حدود یک دقیقه طول میکشد . حافظه کاربری در نوکیا N85 کمتر از 85 MB است که با استفاده از کارت حافظه 8GB می توان آن را ارتقاء داد .


در نوکیا N85 چهار حالت متفاوت برای مشاهده منو وجود دارد که بصورت ماتریس ۴ x ٣ و یک لیست ساده است و در حالت دیگر نیز به شکل طرح سه بعدی V شکل و Horse shoe می باشد . کمی طول میکشد تا کاربر به استفاده از دو حالت اخیر عادت کند .


اندازه های فونت در منوها قابل تغییر است . کاربر با استفاده از تم فعال می تواند منو را تغییر بدهد . چهار تم از پیش نصب شده در نوکیا N85 وجود دارد که می توان تم های بیشتری را نیز از اینترنت دانلود کرد و آنها را به آسانی روی گوشی نصب نمود .



تماس و دفترچه تلفن :

کیفیت صوتی گوشی در طول مکالمه رضایت بخش است . در نوکیا N85 ویژگی شماره گیری هوشمند بصورت از پیش نصب شده وجود ندارد . کاربر می تواند از سیستم داخلی تشخیص صدا استفاده کند که بخوبی اکثر فرمان ها را تشخیص می دهد . این ویژگی کاملا مستقل از بلندگو عمل می کند و نیازی به از پیش ضبط کردن فرمان ها نیست . در صورت تعیین چند شماره برای یک نام باید یکی از آنها را بعنوان پیش فرض انتخاب کنید و در غیر اینصورت نخستین شماره ورودی شماره گیری می شود . گوشی های سیمبین دفترچه تلفن هایی دارند که ویژگی های بسیاری دارد و کاربران را به آسانی کنترل می نماید . فضای حافظه دفترچه تلفن را می توان به کل حافظه گوشی توسعه داد که پر کردن کل آن تقریبا غیر ممکن است .


مخاطبین را می توان به راحتی طبق اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و با تایپ کردن تدریجی نام مخاطب موردنظر آن راجستجو نمود . دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت ، حافظه گوشی و یا شماره های سرویس را نشان دهد . برای ویرایش یک مخاطب زمینه های از پیش نصب شده بسیاری وجود دارد و در صورت نیاز می توان هر یک از زمینه ها را چند بار تکرار کرد . امکان ایجاد زمینه های جدید نیز فراهم شده است . برای هر مخاطب می توان زنگ و ویدئوی شخصی قرار داد . کاربر همچنین می تواند مخاطبین را گروهبندی کند و برای هر یک از گروهها یک زنگ خاص تعیین نماید .


Log تماس ارتباطات اخیر را ثبت می کند . برای دسترسی به Log تماس می توان کلید Call روی صفحه نمایش Stand by را فشار داد یا از منوی اصلی به آن رسید . در صورت استفاده از روش نخست در هر یک از نوارهای تماس ارسالی ، دریافتی و ناموفق 20 ثبت تماس نشان داده می شود . اگر از منوی اصلی به نرم افزار Log دسترسی پیدا کنید لیستی از تمامی ارتباطات شبکه برای 30 روز گذشته ارائه می شود که شامل پیام ها ، تماس ها و انتقال های داده ( حتی ارتباطات WLAN) می شود.


پیام :

نوکیا N85 از انواع پیام های MMS ، SMS  و ایمیل پشتیبانی می کند. پیام های MMS و SMS دارای یک ویرایشگر مشترک می باشند . شمارشگر تعداد کاراکتر های باقیمانده از حد 160 کاراکتر را نشان می دهد . یک شاخص در داخل پرانتز وجود دارد که تعداد بخش های جداگانه ای را که پیام برای ارسال به آنها تقسیم می شود نشان می دهد .


سوئیچ از SMS به MMS بسیار ساده است و کافی است محتوای چند رسانه ای به آن اضافه کنید . این گوشی اندازه عکس هایی را که برای ارسال از طریق MMS خیلی بزرگ هستند ، کوچک می کند . نوکیا N85 همچنین دارای ویرایشگر اختصاصی پیام صوتی است که از آن برای ضبط فوری صدا استفاده می شود . کاربر می تواند پیام رادر همان لحظه ضبط کند یا از یک کلیپ صوتی از حافظه گوشی استفاده نماید .
گزارش های تحویل پیام بصورت pop-up روی صفحه نمایش stand by ظاهر شده و در یک پوشه جداگانه در زیر منوی پیام ذخیره می شوند . اگر بدون ارسال پیام از ویرایشگر خارج شوید از شما می خواهد که آن را در پوشه Drafts ذخیره کنید یا پیام موردنظر را حذف نمایید .


email client تقریبا تمام نیازهای کاربر را در رابطه با ایمیل برطرف می نماید . نوکیا N85 تنظیمات ساده ای برای ایمیل دارد. اگر از سرویس عمومی ایمیل استفاده می کنید کافی است تا نام کاربری و رمز خود را وارد کنید . گوشی تمامی تنظیمات را دانلود می کند . از چند حساب ایمیل و پروتکل های مختلف پشتیبانی می شود . client می تواند فقط تیترها ی پیام یا کل پیام ها را دانلود کند و ایمیل ها را به طور اتوماتیک در وقفه های زمانی معین چک نماید . ویژگی های جالبی وجود دارد که امکان زمانبندی ارسال ایمیل را پس از برقراری ارتباط اینترنتی فراهم می کند . از پیوست و امضاء نیز پشتیبانی می شود .


موسیقی و رادیو :


نوکیا N85 یک گوشی چند رسانه ای است که نرم افزار پخش موسیقی در آن قابلیت های پیشرفته ای دارد . این برنامه از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند . جلد هنری آلبوم نیز وجود دارد اما با پوسته های قابل تغییر همراه نیست . فهرست موسیقی بطور اتوماتیک بر اساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز تفکیک می شود و با تایپ کردن تدریجی نام آهنگ ها می توان آنها را جستجو کرد . کاربر در کوتاهترین زمان می تواند playList ایجاد کند . فرآیند اضافه کردن آهنگ ها به فهرست به سادگی انتخاب گزینه refresh صورت می گیرد. کاربر همچنین می تواند موسیقی را از طریق نرم افزار Pc suite به گوشی آپلود کند.


نرم افزار پخش موسیقی دارای پنج گزینه برای پیش تنظیمات اکولایزر است و کاربر در صورت نیاز می تواند اکولایزر جدید ایجاد نماید. نرم افزار پخش موسیقی در نوکیا N85 بصورت minimize در زمینه اجرا می شود که در اینصورت یک نوار روی صفحه نمایش stand by ظاهر می شود و آهنگ در حال پخش را نشان می دهد . کلیدهای اختصاصی موسیقی به استفاده بهتر کاربر از این برنامه کمک می کنند . کیفیت صوتی گوشی های جدید نوکیا در مقایسه با مدل های قبلی بسیار ارتقاء یافته است .


نرم فزار پخش ویدئو در N85 در حالت عمودی و افقی کار می کند و می توان آن را به حالت تمام صفحه سوئیچ کرد . در حالت تمام صفحه برچسب های softkey مخفی می شود تا کاربر استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش داشته باشد . با فشار دادن یک کلید این برچسب ها بصورت pop-up ظاهر می شوند . مشاهده یک کلیپ ویدئویی روی یک صفحه نمایش با کیفیت مانند صفحه نمایش نوکیا N85 بسیار لذت بخش است . کلید های اختصاصی به کنترل آسانتر ویدئو کمک می کنند .


رادیو FM در نوکیا N85 دارای یک سیستم میانبر مستقیم به فهرست رادیویی آن-لاین است که در آن صدها ایستگاه وجود دارد . ویژگی جالب نوکیا N85 فرستنده داخلی FM است که امکان پخش آهنگ های مورد نظر را روی یک فرکانس رادیویی از پیش تعریف شده فراهم می کند . این آهنگ ها را پس می توان توسط هر دستگاهی که دارای گیرنده رادیو FM است و در آن محدوده قرار دارد دریافت نمود .


شدت سیگنال در نوکیا N85 عالی است و آن را برای استفاده در اتومبیل ایده ال می کند . نرم افزار فرستنده FM خود دارای یک منوی ساده و مناسب است و می توان از گوشی بعنوان تعویض کننده CD در اتومبیل استفاده نمود . 





دوربین :

نوکیا N85 به یک دوربین 5 مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح 1944 × 2592 پیکسل مجهز است . دوربین داری کانون اتوماتیک و یک فلش است که دو LED دارد . لنز دارای پوشش فعال می باشد که با باز کردن آن بصورت کشویی ، نرم افزار دوربین فعال می شود . ویژگی جالب دیگر دوربین geotagging است که با ویدئوها کار می کند . قفل های GPS نسبتا سریع هستند .
کلید دوربین ساختار مناسبی دارد که به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد . منوی دوربین در نوکیا N85 از طرح نواری استفاده می کند و تنظیمات بسیاری دارد که شامل تنظیم دستی رنگ سفید ، حساسیت ISO ، میزان نوردهی و تنظیمات کنتراست و شدت رنگ است . جلوه های ویژه مختلف نیز وجود دارد که به صورت سایه رنگ مرتب شده اند . تنظیمات انتخابی روی نوار ابزار نشان داده می شوند . کیفیت تصویر در این گوشی رضایت بخش است اگرچه در میان سایر دوربین های 5 مگاپیکسل در درجه اول قرار نمی گیرد .



دوربین نوکیا N85 در وضوح VGA در 30 fps فیلمبرداری می کند . ویدئوها در فرمت MPEG-4 ضبط می شوند و تنظیم رنگ سفید آنها می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک صورت گیرد . سایر تنظیمات موجود شامل حالت شب ، میزان نوردهی و جلوه های ویژه رنگ است . کاربر همچنین می تواند دوربین را تنظیم کند تا دو LED فلش روشن شوند و بعنوان نور ویدئو عمل کنند .



سایر امکانات :


نرم افزار گالری در نوکیا N85 دارای ویژگی چرخشی سه بعدی است . با فشار دادن جهت های کلید حرکتی و نگه داشتن آنها می توان سرعت مرور در تصاویر را افزایش داد . کاربر به این ترتیب می تواند فایل های موجود در حافظه را سریعا رد کند و به فایل موردنظر خود برسد . عکس ها روی صفحه نمایش OLED فوق العاده بنظر می رسند . گالری سری N از نظر ویژگی ها تفاوتی با سایر گوشی ها ندارد . عکس ها را می توان در حالت افقی و عمودی مشاهده کرد و تا 8 برابر آنها را زوم نمود . اگرچه زوم سرعت بالایی ندارد ولی سرعت مرور در تصاویر رضایت بخش است .
گالری دارای حالت مشاهده Slide با جلوه های ویژه قابل تنظیم است که فاصله بین نمایش اسلایدها را نیز می توان تعیین نمود. کاربر می تواند جهت حرکت اسلاید ها از عکس انتخابی را انتخاب کند . در صورت تمایل می توان پخش مویسقی را نیز غیر فعال کرد . گالری همچنین دارای سیستم ضمیمه کردن عکس است . علاوه بر geotagging که بطور اتوماتیک توسط دوربین کنترل می شود ، می توانید برچسب های زیادی را به هر عکس پیوست کنید و سپس از آنها بعنوان فیلتر استفاده نمایید .



در صورت کافی نبودن گزینه های مدیریت فایل در گالری ، کاربر می تواند از File manager نیز استفاده کند . این نرم افزار امکان کنترل کامل فایل ها را فراهم می کند که شامل کپی ، انتقال و ایجاد پوشه های جدید است . نسخه جدیدی از نرم افزار سودمند ” Search “ نیز در نوکیا N85 وجود دارد که این نرم افزار دارای یک کادر اختصاصی در منوی stand by فعال می باشد . نرم افزار Search هر آیتم موجود در گوشی را که دارای کلمه تعیین شده باشد پیدا می کند و هر بیت از داده از پیام ها تا تنظیمات چک می شود و سپس تمامی نتایج روی صفحه نمایش نشان داده می شوند .



گزینه های ارتباطی از مزایای مدل های سری N نوکیا محسوب می شود و نوکیا N85 نیز از این قاعده مستثنی نیست . این گوشی از USB 2.0 ، بلوتوث 2.0 و ارتباطات شبکه مانند GPRS ، EDGE ، نسل سوم با HSDPA و ارتباط بی سیم Wi-Fi با uPnP پشتیبانی می کند . یکی از ویژگی های FP2 در این گوشی امکان اضافه کردن شبکه های بی سیم پنهان با اسکنر WLAN روی صفحه نمایش stand by است . این ویژگی در گوشی های قبلی نوکیا نیز وجود داشت اما بکارگیری آن زمان بیشتری به طول می انجامید زیرا از WLAN Wizard استفاده میشد . نوکیا N85 دارای محل کارت حافظه است که گاهی سریعترین روش برای انتفال داده می باشد . یک کارت 8GB نیز در جعبه گوشی وجود دارد .

این گوشی دارای یک مرورگر مناسب است که از ویژگی های ارتباطی آن بهره می گیرد . مرورگر صفحات وب را بخوبی نشان می دهد و در حالت عمودی و افقی کار می کند . میزان زوم به راحتی کنترل می شود و اندازه فونت را نیز می توان متناسب با حجم داده تنظیم کرد . مکان نمای مجازی ماوس مزیت دیگر مرورگر است که کنترل آن آسان است و بخوبی کار می کند . یک نقشه کوچک را می توان فعال کرد که به جستجو در سایت های بزرگ کمک می کند و به مرور زیاد نیازی نیست .



تلفن های هوشمند نرم افزارهای بسیاری برای مدیریت زمان دارند . نرم افزارهای این بخش در نوکیا N85 نیاز اکثر کاربران را برطرف می کنند . تقویم دارای سه حالت مختلف برای مشاهده است که بر اساس ماه ، هفته و روز می باشد و چهار نوع رویداد را نیز می توان تنظیم کرد . رویدادهای تقویم شامل قرار ملاقات ، یادداشت ، سالروز و TO-DO است . هر رویداد زمینه های خاص خود را دارد و برای بعضی از آنها می توان یک آلارم را فعال کرد تا در زمان از پیش تعیین شده بعنوان یادآوری عمل کند .


Mobile Office نیز بخوبی عمل می کند و نرم افزارهای از پیش نصب شده آن می توانند فایل های Word ، Excel ، PDF و PowerPoint را بطور بی سیم باز کنند . این نسخه Quick Office از ویرایش کردن مستندات پشتیبانی نمی کند و به این منظور باید نرم افزار کامل را از مرکز دانلود نوکیا با پرداخت هزینه تهیه کنید . یکی دیگر از نرم افزارهای Zip manager ، Office است که امکان استخراج فایل های آرشیوی را مستقیما روی گوشی فراهم می کند .



سایر نرم افزارهای سازماندهی و مدیریت شامل مبدل واحد ، ماشین حساب و ضبط صوت و همچنین نرم افزار یادداشت است .



نرم افزار آلارم به کاربر امکان می دهد تا تعداد زیادی آلارم تنظیم کند و برای هر یک از آنها نام ، روز فعالیت و الگوی تکرار قرار دهد . اگر این روش خیلی پیچیده بنظر می رسد می توان با استفاده از تنظیم سریع آلارم ، آن را تنظیم کرد که در آن کافی است تا زمان را تنظیم کنید . این روش برای تنظیم آلارم صبحگاهی بسیار مناسب است و بعلاوه تعداد آلارم ها نامحدود می باشد .



نوکیا N85 به پلتفورم N-Gage مجهز است که فقط یک بازی بصورت از پیش نصب شده در آن وجود دارد و کاربر می تواند تعدادی بازی را بصورت رایگان در مرکز دانلود نوکیا دریافت نماید که اگرچه آنها بخوبی بازی های N-Gage نیستند .



نوکیا N85 دارای یک گیرنده داخلی GPS است و با سه ماه راهنمایی صوتی رایگان همراه می باشد . از این گوشی می توان بصورت یک دستگاه اختصاصی مسیریابی استفاده کرد . میزان حساسیت تراشه در این گوشی چندان رضایت بخش نیست . حدود دو دقیقه و سی ثانیه طول می کشد تا گوشی در زمان راه اندازی مجدد به قفل ماهواره برسد . مدل های N78 یا حتی N96 نوکیا سرعت بیشتری دارند ، اگر چه در اکثر موارد این نوع سرعت برای استفاده مناسب است . بعلاوه A-GPS نیز می تواند این زمان را کاهش بدهد که استفاده از آن با هزینه انجام می گیرد . گیرنده داخلی GPS با نرم افزار نقشه های نوکیا (Nokia Maps ) کار می کند که نقشه های دقیقی را ارائه می دهد . این نرم افزار رایگان است و استفاده از آن آسان می باشد . پس از پایان دوره آزمایشی سه ماهه رایگان برای مسیریابی با راهنمای صوتی باید مجوز آن را خریداری کنید که خرید آن به راحتی و بطور مستقیم از منوی گوشی انجام می گیرد .



نرم افزار Nokia Maps ویژگی های بسیاری دارد و دارای چهار حالت مشاهده متفاوت است که شامل نقشه های ماهواره و چند گانه است . کاربر برای استفاده از آنها نیازمند برقراری ارتباط اینترنتی می باشد . حالت های مشاهده دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارند . کاربر به آسانی می تواند الگوریتم برنامه ریزی مسیر را مطابق با نیازهای خود تنظیم کند و آن را شخصی نماید .



می توان در عوض جاده های دارای عوارض عبور و بزرگراهها از تونل و مترو استفاده کرد . در انتخاب مسیر می توان سریعترین یا کوتاهترین مسیر را انتخاب کرد . این نرم افزار همچنین برای تعیین مسیر پیاده روی نیز مناسب است . کاربر می تواند گیرنده GPS را غیر فعال کند و از گوشی بعنوان یک نقشه دستی استفاده نماید . ویژگی دیگر مانند اطلاعات ترافیک و راهنمای شهرها را نیز می توان فعال کرد اگرچه با هزینه همراه است . کارآیی نرم افزار GPS در نوکیا N85 رضایت بخش است با اینحال بخوبی سایر مدل های جدید نوکیا که به قابلیت GPS مجهز هستند نمی باشد . اندازه بزرگ صفحه نمایش در نوکیا N85 نیز از مزایای این گوشی در بکارگیری GPS محسوب می شود و با اینحال مطابق با استانداردهای یک دستگاه مسیریاب نیست . سرعت قفل ماهواره نیز در مدل های دیگر مانند نوکیا N78 بیشتر از نوکیا N85 می باشد .



     

منبع:  GsmAria

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد